divendres, 2 de novembre del 2007

des de Bordils

Hola a tots de nou.
Possiblement aquest sigui l'últim cop que escric en aquest blog; si més no, posant novetats.
El que sí que faré és actualitzar-lo amb dades. anècdotes i altres, que tinc escrites en la meva llibreta per completar.
Ha estat un viatge molt bonic, gens difícil, he conegut molta gent i el fet de viatjar sola m´hi ha ajudat.
He de dir que per mi ha estat una mica decepcionant perque no m'esperava que fos tant turístic, la veritat. Tot estava bastant preparat pel turísta i havies de marxar una mica del circuït per veure realment el país.
El vaitge ha estat una mica desorganitzat perque no me l'havia preparat gens, ni tant sols llegir informació dels països. Crec que he fet massa en tant poc temps. Pero malgrat aixo, molt bé. Si hagués de tornar a fer el viatge, el faria amb mes temps o nomes un país. Però ja que era allà, també em sabia greu deixar de veure segons que. Hi ha llocs en els que hi tornaria per estar-m'hi més dies, com el nord de Tailandia, de Laos i de Camboia, el NE i Sud de Laos amb les 4000 illes, i perdre'm en alguna illa de Camboia. Bé, em podria perdre per qualsevol racó de Laos i Camboia.
La gent d'aquests països és molt maca, en general, i sobretot si mostres interès per ells i no et limites a fer 4 fotos i passar a una altra cosa com qui visita un zoològic. Vaig aprendre 4 coses de cada idioma i això els agradava molt.
No he tingut massa bona sort amb el tema fotogràfic i per tant només us podré ensenyar part del que m'hagués agradat fer-ho. Cada moment era digne de fotografiar i/o filmar (he fet alguna petita filmació). Podríes parar boig amb la càmara. Res tenia desperdici.
No sabria dir que és el que més m'ha agradat. Crec que han sigut moments. Moments divertits, o moments en els que passes del passat al present i al futur, moments en els que disfrutes del que veus, del que sents o del que experimentes. Persones en les que per uns moments entres a les seves vides i ells a la teva i passen a ser alguna cosa més que simples persones en aquells moments.
També he vist nens, dones i homes sense res més que la natura, les persones que els envolten, i una mica d'arròs. Tenim molta sort de viure on vivim, realment.
En petita mesura he col·laborat amb ONG i organitzacions en les que s'ocupen de l'escolarització i educació dels nens a Laos i Camboia. I des d'aquí també vull col·laborar enviant material escolar (llibretes, bolis, llapissos,...) a alguna d'aquestes organitzacions i a una escola de Laos en concret. Qui vulgui participar, només m'ho ha de dir.
Ara ja nomes queda el record, algunes imatges, descontrol horari i ........molta enveja dels que he deixat encara viatjant per aquelles terres.
Bé, i ja poca cosa més a dir, tret de donar-vos les gràcies per participar en certa mesura d'aquest viatge, i molt especialment a en Ferran que va ser el creador i ideari d'aquest blog d'última hora.
Un petó ben fort a tots i a reveure.
Mònica

divendres, 26 d’octubre del 2007

A Sihanoukville (a fer estiu)

Bones a tots,
ahir a Phon Penh vam fer la festa amb els propietaris del Guesthouse on estava (els que estan de peu), per celebrar que inauguren el negoci (abans ho portaven uns altres).

Al mati van fer com una mena de trona pel monjo, una mena d'altar,....i llavors al vespre, un cop tota la familia i el negoci veneits, van convidar a amics, familia i als que estavem alla dormint (3 germans polacs un norueg i un frances de descandencia de Laos). Ens van convidar a menjar i a veure cerveses, aixi 6 hores. Els convidats i algun jovenet Camboia vam estar ballant, la musica d'alla es clar. Aquest mati m'ha costat aixecar-me.

En aquesta foto surto amb el fill del matrimoni.

Avui ja soc a Sihanokville, la costa de Camboia. Els propietaris del GH del que us parlava, van estar treballant aqui durant bastant temps i em van explicar alguna cosa. Han trucat al nebot perque em recollis a l'estacio de Sihanoukville i em portes a l'hotel on volia anar. Es un moto-driver de confianssa, perque aqui s'ha de vigilar una mica. M'ha portat (pagant es clar, tot i que a molt bon preu) a veure les platges de per aqui per decidir a quina anar. A alguna en la que no hagin masses guiris.

Dema possiblement vagi amb barca a mirar peixos, visitar illes... ja us explicare. A veure quin temps fara, perque aquesta vespre ja veieu en aquesta foto.
Ja us explicare mes.

Fins aviat i un peto a tots.
Monica.

M'oblidava dir-vos que els camboians amb aquestes faldilletes curtes a quadres i lo fibrosos que estan....... estan de bon veure (dedicat a les femelles de FPE)

dijous, 25 d’octubre del 2007

Comensant a acabar

Hola a tots,
ahir vaig escriure al blog i vaig penjar fotos. Quan ja ho tenia tot, es va penjar l'ordinador i ho vaig perdre (snif snif snif). Avui no penjare res perque aixo va molt lent i m'estic mes d'una hora. Tinc ganes d'arribar i agafar un ordinador com deu mana i comensar a escriure les coses que em falta explicar i penjar mes imatges.

Per cert, tinc una mala noticia que donar-vos.
M'he carregat un carret de diapositives (crec que les mes bones). El tema fotografic m'esta fent la punyeta. A mes a mes, el mateix dia d'aixo, em vaig quedar sense carrets a la camara reflex. Total que un desastre, que hi farem.

Vaig estar a Siem Reep a veure les ruines, patrimoni de la Unesco, i ara estic a Phon Penh, la capital. Estic en un lloc molt bonic al costat d'un llac i avui hi ha festa. Els amos han fet venir aquest mati a un monjo per fer una mena de cerimonia per inaugurar en familia el Guesthouse. Ara d'aqui a una estona, faran una festa a la que m'han convidat. Son molt bona gent. Mirare de fer fotos, si val la pena. La veritat es que a Phon Penh, lo unic que val la pena fotografiar, es la vida quotidiana de la gent i el transit. Es per tancar els ulls quan et porten d'un lloc a l'altre amb tuc tuc o moto. No hi direccio fixa a l'hora de conduir, nomes has de pitar i ja esta. No miren mai enrrera i no tenen retrovisor. De veritat que es un perill. El transit ja us parlare extensament un altre dia.

Dema la idea es d'anar cap a la platja camboiana a descansar i despres cap a Bangkok a agafar l'avio direccio BCN (31 d'octubre).

Be espero explicar-vos mes coses amb tranquilitat.

Monica

PD: aqui es temps esta be, tot i que avui ha pluvisquejat una mica.

diumenge, 21 d’octubre del 2007

Des de Siem Reep

Hola a tots,
Es una llastima tenir tant poc temps per veure i sobretot viure tot aixo. Amb un mes fas nomes un pais amb tranquilitat. Hi ha moltes coses per veure i ara vaig una mica amb el coet al cul perque se m'acaba el temps. He vist poquet pero de tot una mica.
De Cambodia, he estat en Stung Treng, de pas, perque no hi ha absolutament res a fer alla; i d'alla a Ban ,a la zona del Ratanaquiri. Una zona molt aconsellable estar-se mes temps del que he dedicat jo. Nomes he pogut anar a veure salts d'aigua i un llac que tenen on abans era un crater. Vaig anar amb un guia conductor de moto. Sort d'aixo perque sino encara hi seria ara. El cami (no carretera) era ple de forats-craters a terra provocat per les plujes. Havia moment que anava sense mirar el cami perque sino igual no continuava. Vaig tenir fe amb aquest motodriver i "endavant les haches" com diria qui jo se. La moto era com una vespino amb marxes, com la que vaig llogar Vang Vien.
D'aqui dalt he anat baixant. Les carreteres aqui son tremendissimes (horroroses). M'he passat 9 hores en bus i no us explico els salts que feia damunt el seient. Pero val la pena.
Mes cap al sud, les carreteres estan millor. Segueixo veient el Megkong, sembla que ens anem seguint. L'he tingut davant la meva habitacio de l'hotel a Kampo Chang.
Ara estic a Siem Reep, la part mes famosa de Cambodia on hi ha les restes arquologiques mes importants. Ho vull visitar amb 2 dies perque es molt gran. De fet, normalment es fa amb 3. Depen de cadascu. Jo com no tinc massa temps, ho faig amb 2. Dema penjare fotos. Avui no puc fer-ho per problemes tecnics.
La meva idea es de baixar amb barca o bus fins Phon Pen (la capital) i despres a la costa (playiqui i marics) i d'alla cap a Bangkok a agafar l'avio de tornada. SNIF SNIF SNIF........
No se m'esta fent gens llarg, al contrari, m'hi quedaria mes temps, sobretot en alguns llocs.

Molts petons a tots i fins dema.

PD:
- Montse: l'angles basicament em serviex pels hotels i per parlar amb altres turistes. La resta no tenen ni idea, en general. No tinc gens bon nivell dángles pero encara el vaig entenen. Em sorprenc a mi mateixa.
- Anna: el tema allotjament en parlare en un altre capitol. Vull escriure una mena de monografics (menjar, transports, allotjaments, ...)
- Maena: mes o menys es lo que fa tothom i lo que acabare fent . Gracies per la informacio perque no porto cap guia de Cambodia, nomes de Laos.

dijous, 18 d’octubre del 2007

A Camboya

Hola de nou a tots,

Aquests dies he estat a una de les 4000 illes. No teniem llum mes que a la nit i internet lluny i car.He plorat molt aquests mati perque no volia marxar d'alla. Sembla el paradis i a mes estava en un hospedatge....... molt molt be. Nomes obrir la porta de l'habitacio tenia el Meckong als meus peus. Mes aviat dormia sobre ell. A mes, vaig estar convidada 2 dies a anar a bici. Era genial !!!!!!!!!!!!! No tinc paraules. No us adjunto mes imatges perque tarda molt aixo, perque sino,......

Hem vist salts d'aigua del Meckong, la platja del Meckong, ... els dolfins no, perque surten cap al desembre. S'hi haura de tornar!!.

La primera foto era la meva terrassa i el Papa (aixi es deia l'amo) portant-me el menjar. La segona foto es el que veia davant meu.

Ara torno a tenir teclat diferent. Estic a Camboya. Ara que ja m'havia apres el Laosi !!
Despres dels golf (les illes), he travessat la frontera per un cami horrible ple de bonys i tolls. La frontera una mica d'estar per casa. Ara estic a Stung Treng al N de Camboya per fer visites per aqui. L'arribada al poble ha sigut espectacular. Hem hagut de travessar el Meckong amb barca i abans han carregat 8 porcs vius i lligats dins el vaixell. No us podeu imaginar els crits que fotien !!!! Els teniu a aquesta foto.
No feien gens de pudor.

Aquests dies no podre escriure massa. El tema internet no va gairebe i es molt car. Vaig escribint en paper, no patiu, tinc mes coses que explicar.

Petons a tots i fins aviat!!!!

PD..
Maena, no se quines ratlles parles, pero no en tinc. Deu ser la foto. Estic bastant morena, sobretot brassos.

dilluns, 15 d’octubre del 2007

Sabai dee

no puc escriure massa perque no ha hagut molt de nou interessant.

Aquesta primera imatge, es de l'edifici mes emblematic de Laos. Esta a la capital Vientiane.

Avui va d'imatges. Aquesta segona, es una escultura de Buda ajegut al Buda parc de tambe la capital. Es un parc al costat del Meckong, en el que hi ha barreja de budisme i hinduisme. Es ben curios de veure i alla m'ha fet de guia un monjo que he conegut al bus.

De la capital a Pakse, al sud. La majoria de gent fa el trajecte en bus durant tota una nit. En aquest bus que us mostro. Semblava un arbre de nadal, a mes a mes tunejat. Molt be el bus. Seients que es reclinaven bastant, amb una mica de reposa peus, uns sandwitxos, aigua, manteta, peli (la ultima del 007 pero amb Laos), caramels i al mati una toballola molla (comercialitzat) per rentar-nos la cara.

Aqui a Pakse, he llogat una moto per fer excursions, pero el mal temps, m'ha fet fer migdia de recorregut i visita a la ciutat. Aquest es el transport d'aqui. Ja veieu que sofosticats son. ja us ensenyare mes transports publics en altres imatges.

Ara em dirigire cap a la terra de les 4000 illes, que li diuen. Es el golf del Meckong, el qual he anat resseguint. Alla no hi ha llum, nomes que unes hores; o sigui que no se quan podre escriure de nou. D'alla ja passare la frontera cap a Camboya al su de Laos.

Fins aviat a tots i una abrassada
Monica

PD: PER MOLTS ANYS FRANCESC !!!!!!!!!! Espero que tinguis un bon dia. A veure que et porto per tu des d'aqui. Molts petons especilament per tu i la Pepita.

diumenge, 14 d’octubre del 2007

Ultim dia a la capital (Vientiane)

Sabaidee a tots de nou,
Avui, he contiuat amb les visites a la ciutat.
He agafat el bus cap al Buda parc a primera hora. L'estacio estava a tope de gent i preguntant a diferent gent, he aconseguit saber on era el bus que havia d'agafar. He pujat de les primeres i sort d'aixo, perque despres han pujat uns quants mes. En els seients individuals els han fet seure 2 i en els de 2, tres. A mi n'han deixat sola. Anava pujant gent pel cami carregats amb bosses, com sempre, i de peu anaven al final, d'entre 15 a 20 persones mes. Al bus he conegut un monjo que al parc m'ha fet de guia.
Despres he anat a fer-me un massatge a l'estil Lao (jo crec que es igual que el Tai, pero bueno). Primer una sauna, on no es veiea res de res, i despres massatge (aixo dins el recinte d'un temple).
Despres visitar mercats i ja a punt per agarfar bus cap a Pakse, mes al sud de Laos.
Fins aviat i quan pugui penjar mes fotos, ho fare.
Un peto a tots,

PD:
-Pepita i Tatos, ja us ensenyare fotos. Un peto ben fort per tots dos

dissabte, 13 d’octubre del 2007

Vang Vieng i Vientiane

Sabai dee a tots de nou,

Vaig arribar a Vang Vieng i ell lloc on he estat es molt bonic. Aqui us deixo tres imatges (una es el que veia als matins quan m'aixecava, la segona la caseta on dormia i en la tercera es veu el Guest haouse on dormia, una casa al costat de la blanca)

El primer dia a Vang Vieng, vaig llogar una moto amb marxes. Al noi que les llogava, li vaig dir que m'ensenyes perque no havia conduit mai una cosa aixi. Crec que ell no les tenia totes, ni jo tampoc. Vaig estar tot el dia voltant, veient una cova, visitant pobles,... pero hem va cuare un parell de ruxats que vaig quedar distreta, a mes de molla. Pero to allo es molt molt bonic. Un paisatge que val la pena.

Al vespre, vaig anar a donar una volta i ....Deu meu !!!! allo semblava LLoret o Salou, perque us feu una idea. Tot de bars plens de guiris veint la tv (feien dvd de Friends amb angles) i prenent cerveses. Vaig trobar a unes xilenes que ja havia vist abans i deien de trobar-nos en un bar. Quan hi vaig anar, encara era pitjor. Una mena de disco, tots mig pets. A les 23h es hora de tancar pero ells encara alli.

L'endema, tots aquest van a fer tubing. Consisteix en anar pel riu amb un flotador gegant.

Ahir vaig anar amb kaiak pel riu. Molt bonic per on passavem i de tant en tant havien uns rapids (no molt rapids) on em quedava tota molla esquitxada. Vaixant pel riu vam anar a un parell de coves. En una d'elles vam haver d'entrar nedant. Vam dinar pel cami. En el trajecte anvem trobant xiringuitos amb la musica a tope, on la gent del tubing, paraven a fer cerveses, una darrera de l'altra. Semblava que havien vingut a veure cervesa i anar de festa. Crec que no cal anar a l'altra punta del mon per anar de festa. En fi, cadascu fa el que vol. La gent d'alla flipen bastant amb els guiris. Al vespre els veies arribar sense calsat (el perdent pel cami) i amb biquini o banyador pel carrer, tots molls. Una colla d'ells es va perdre. Quin desastre !!!

Despres de tot aixo, vaig decidir marxar rapid d'aqui i anar cap a la capital (Vientiane).

Ara estic a Vientiane, la capital, fins dema vespre que agafare un bus nocturn cap a mes al sud (Pakse). Es una ciutat petita pero esta be.

Vaig descuidar dir-vos que a Laos, juguen bastant a la petanca.

PD:
-Quim petit, per mi pots venir quan vulguis si et pagues el viatge, es clar.
- Anna i altres que feu aquest comentari. D'ventura no et pensis que es massa, aixo. Per mi, si mes no de moment, no ho esta essent. Nomes es anar fent, decidir que vull fer i fer-ho res mes; tot i que en un pais diferent que cada cop es menys diferent. Sembla que porto aqui dos mesos i es el meu 13 dia.
- Maite, espero estiguis millor
- Laura (de Valencia) recordo molt els vostres arrossals. Aixo es com una Valencia pero en gran. El fons verd de la primera foto es un camp d'arros.
- Maribel, tu ja n'has tingut d'aventures tambe, no et pensis.

dimecres, 10 d’octubre del 2007

Anant baixant

Sabaidiiii
Ahir em vaig quedar sense poder escriure perque no acabava de funcionar el servidor.
A Luang Prabang em vaig allotjar a un hotel molt acollidor, familiar, on ens convidaven a platans, te i aigua, sempre que voliem.
Ahir vaig estar fent visites pel poble i veient un temple de 250 anys, de fusta, molt bonic. A dalt una muntanya, hi ha un temple, on a la posta de sol erem tropecientos guiris fent fotos (entre ells un valencia) !!!!! i aixo que estava nuvol i no es veia la posta. Increible !!!!!!
Aquest pais es molt guiri. Esta molt preparat pels turistes i has d'anar buscant racons per descobrir.
A Luang Prabang, tot es mes car. Deu ser perque es patrimoni. Diuen que es la ciutat mes cara.
Hi ha un parell d'organitzacions, en concret una que es diu .........Mouse (tinc molt mala memoria, ja ho sabeu). Aquesta organitzacio es dedica a vendre llibres per nens perque aprenguin a llegir i escriure Laos i si pots ser tambe angles. Els venen als guiris perque quan els nens et demanin coses pel carrer, els puguis donar llibres. Bona idea.
A la nit hi ha un mercat nocturn, pero tambe esta bastant montat per guiris.
Ens hem retrobat molta gent que ja ens haviem conegut en altres llocs. Sembla que ens anem seguint.
Aixi que vaig decidir marxar d'aquesta ciutat i anar baixant cap a la capital fent parada a Vang Vieng.

Aquest mati he matinat molt i amb la filla de la mestresssa, hem anat a veure una mena de proceso de monjos que passen un cop al dia pels carrers i la gent els dona de menjar. Passen un darrera l'altre en silenci i mirant a abaix,amb una mena d'olles on la gent els posa el menjar. Un parell d'ells han aixecat la vista i mirant-me, m'han somrigut. Suposo que els guiris no es dediquen a donar-los de menjar i menys a les 6 del mati i plovent. Tot estava en silenci. Es forsa impressionant. Avui plovia i anaven amb paraigues.
Despres d'aixo he esmorzat tranquilament, la mestressa ens ha ofert... encara no se ara que era. Era una mena de pate de no se que, amb coco ratllat per damunt i tenia forma rectangular.No estava malament.

El bus sortia a les 10, pero a les 9:30 ja marxavem cap a Viang Veng (5h de viatge, fent 2 parades)). Ja veieu, aixo dels horarais va com va.
El trajecte era digne de filmar. Ho he provat pero el conductor anava massa rapid. Per cert el vaixell dels dos dies anava a 40 x hora normalment.
A les bores de la carretera trobavem cabres, gallines, vaques, gossos, porcs, nens asseguts o jugant!!!!, gent esperant ......un autobus potser,... Un d'ells el veies al mig del no res amb una camisa que quasi es desfeia, pero amb un mobil a la ma. Tambe es curios veure lo precaries que son les cases i en canvi moltes tenen paraboliques gegants.
Els pobles eren bastant precaris. Veies a la gent que es banyava als rius, sobretot els nens. Molts d'ells anant al cole i altres no (son de pagament i van amb uniforme).
Fan gracia els nens i els grans perque porten paraigues d'aquells petits de color rosa o blau cel amb volantet.
El paisatge es molt muntanyos. Es molt bonic, molt i molt verd. Quan no hi ha muntanya hi ha arros. Sempre verd. L'arros el recullen ara al novembre.
De l'arros en fan whiski (Lao Lao) i vi, tambe.
Us explico mes coses dema perque ja tinc son. Aqui a les 18h ja es fosc i ara ja son les 22:30, molt tard.
Nomes dir-vos que estic en un hotel............... que.......... ja veureu en les fotos de dema. Us fare dentetes i quan us digui el preu encara mes.

Avui no poso fotos, ho fare dema. Anire afegint coses al blog, dels dies passats perque quan tinc temps, vaig recordant coses i escribint en paper.
Un peto a tots.

PD:
- M.Angels, dona molts record a tots/es de FPE.
- Julia: que vagin molt be les pre-avaluacions i els controls. ja em diras. estudia forssa (no hi ha c trencada aqui). Un peto.
- Sergi: podries de mirar de fer un dibuix amb el meu trajecte. Un peto.

dilluns, 8 d’octubre del 2007

A Luang Prabang

Sabaidiiiiiii a tots !!!

Estic asseguda davant l'ordinador i sembla que l'ordinador o jo ens movem. Porto encara el moviment del vaixell en el cos, i no m'extranya despres de 9 hores dins el vaixell pel riu.

Abans d'ahir vam sortir amb una barca, la unica en tot el dia, per fer un trajecte riu avall pel Meckong.

Teoricament sortia a les 9:30, pero jo crec que vam sortir cap a quarts d'onze. No vam marxar fins que el vaixell anava carregat de passatgers. Erem molta gent alla dins, mes mercaderia. Pel cami encara anava pujant gent i mercaderia. Al riu hi han molts remolins pero el capita molt be. Naveguen molt be aquesta gent.

Vam parar a dormir a un poblet (mes aviat un carrer ple d'hotels) que nomes tenen llum de 18 a 22h. Ja ens estaven esperant per oferir-nos hotel. Aquest mati hem tornat a agafar el vaixell, encara mes carregat.

Al vaixell he conegut els primers catalans (BCN).

El paissatges es precios !!!!!!!!!! fantastic!!!!!!!!! no se si les fotos ho podran reflectir, pero m'ha encanatat. Ha valgut la pena esta enxobats en aquest vaixell tantes hores.
El dinar l'encarregavem en l'hotel on dormiem i al vaixell venien begudes,...

Tinc el bras esquerra una mica moreno del sol anant pel riu. Avui ens ha fet sol. Ahir nubol.

Aqui us deixo algunes imatges de poblets que hem vist en el trajecte, i com no, imatges del nostre vaixell.

Un peto a tots i Hop can moai.

PD:
- Una abrassada per vosaltres tambe, Maena.

divendres, 5 d’octubre del 2007

Ja a Laos !!!!!!

Bones a tots,
Ja soc a Laos !!!!!!
despres d'esperar una hora el minibus-furgoneta (erem 13 i el conductor, semblava una llauna de sardines !!!)
Tot el cami plovent poc o molt.
El cami ha sigut muntanyes i camps d'arros. Molt bonic malgrat la pluja.
Hem arribat a Ching Kong i la resta de la gent es quedaven en un hotel a dormir i els feient el visat. He vist que d'aixo ni idea i que em semblava tot extrany. Pregunto i em diuen que el vaixell surt dema mati. Li dic que jo vull estar a Laos avui i llavors ja em contesta que mes avall surten vaixells. Marxo cap alla i ja trobo els de immigracio. Paperassa, i agafo una barqueta per trevessar el riu Mekong. Tot ple de fang aconseguixo pujar i cap a Laos. Ha sigut emocionant atravessar el riu perque la barqueta era petita i el reiu bastant gran. Ja ensenyare foto dema, suposo. A l'altra vora del riu Meckong ja es Laos. Passo per immigracio, fan el visat i cap a l'hotel al costat del riu.
Ja nomes estar a Laos la cosa canvia. No hi ha ningun taxi ni ningu que et demani res ni et vulgui portar enlloc ni et vulgui convencer de res. Se'm fa estrany
Arribo a l'Hotel i hi ha una senyora molt simpatica rebent un pare i una filla francesos. La filla viu a sudamerica i amb castella m'ha explicat el que han fet per Laos.
A la senyora de la recepcio li hem estat ensenyant castella i ella Laosenc o com es digui a nosaltres.
No hi ha gran cosa a veure al poble i menys de nit com rar es.
Dema suposo que us podre explicar mes coses.

Molts petons a tots i fins aviat.
PD: moltes felicitats (amb una mica de retard) Francesc !!!!!!!

dijous, 4 d’octubre del 2007

El meu ultim dia a Chiang Mai

Hola de nou,

avui ha sigut un dia turistic total fent de guiri, com podeu veure.

Hem anat amb microbus a recollir gent pels hotels i hem anat a veure un espectacle d'elefants (inclus n'havia un que pintava un arbre amb flors i un cor de I love you. Tambe hem pujat amb elefant, hem anat a veure les dones jirafa, a veure vivers d'orquidies, a baixar pel riu amb barqueta. Aquesta me l'he saltat i fet una mica de relax al costat del riu damunt un banc fet de bambu: no tenia ganes de mullar-me els peus.

El paisatge era molt bonic, molt verd i muntanyos.

Com avui hem tocava sessio, he acabat el dia fent-me un massatge Tailandes. Ha estat molt be, inclus caminava damunt meu, pero sense fer-me mal. M'ha deixat molt be. Quan acabi el viatge mirare de fer-me'n un altre.

Avui no ha hagut res mes d'interessant, nomes coneixer gent nova, entre ells un italia que venia amb la novia tailandesa i tenia claustrofobia.

Com ja se penjar fotos, ara us passo algunes.

Aquesta es a Bangkok, davant el temple mes important, crec. Si no portaves alguna cosa per tapar-te les cames i les espatlles et feien passar per un lloc on et deixaven roba. Com veieu, jo ja anava preparada.

Aquesta d'aqui abaix, em va fer gracia. Era en el temple del xat dels monjos i demanaven pels gossos. Els cuidaven molt be.

Aquesta es dels monjos que resaven. Surt borrosa perque no tenia prouta llum. Nomes tinc les fotos de la camara que em va deixar el meu germa. Les de la meva son diapositives que tambe es poden fer digitals.

Vicens, aqui tens la teva boganvilia. Es de color blanc i lila.

Adeu a tothom, petons i KA PUN KAAAAA

dimecres, 3 d’octubre del 2007

a Chiang Mai

Hola a tots de nou i gracies per escriure.
Estaria be que escrivissiu el vostre nom perque anonims ho podem ser tots.
Ahir a la nit, a l'Hotel, vaig coneixer un noi Xile que es fotograf i porta 5 mesos viatjant per Asia. Aixo si que es viatjar!!!!! Em va estar explicant llocs bonics, coses a fer, hotels, com esquivar als japonessos fent fotos (estan pet tot arreu),... Va anar be.

Avui l' aventura ja ha comenssat (no hi ha c trencada) aviat. He agafat un taxi per anar a l'aeroport 2 hores abans de l'hora de sortida (suficient). He enxampat un taxista que no sabia angles i li he ensenyat el nom del aeroport en tailandes pero ni aixi. Un company li ha indicat i s'ha posat en marxa. Al cap d'una bona estona, veig que el cami em sona i li demano com puc si es correcte. No hi ha manera d'entendrens fins que el faig parar on podem i li demano que truqui per telefon. Ho fa i parlo amb algu amb angles. Anavem cap a l'aeroport equivocat. Mitja volta i a tota pastilla !!!!! ha sigut un patir per part dels dos perque era ja tard i a Bangkok el trafic es increible. Riute'n de BCN i Girona. Un caos. Pero el fitipaldi del taxista m'ha portat a temps i encara he hagut d'esperar.
El vol ha sigut molt bonic. He trevessat tota Tailandia (tret de la peninsula al sud) i arrivant a Chiang Mai era tot ple de muntanyes verdes. Molt bonic, realment.
Un cop aqui agafar taxi amb altra gent (perque surti mes barat- m'ha costat 45 cts) i cap a la petita i tranquila ciutat. He anat a buscar habitacio en un guest house recomanat, pero estava ple, i ells mateixos m'han indicat un altre. He dinat (per cert he trobat una noia d-Almacelles acompanyada de 9 mes de Salou, Tarragona,...), he agafat infomacio, he contractat un tour d'un dia (turistic total, pero que hi farem, nomes tinc un dia !!!). Tambe he contractat el viatge amb minibus cap a la frontera.
A la tarda he anat a perdre'm pels carrers molt molt tranquils. He tornat a trobar a la d'Almacelles i la colla que encara no sabien que farien. He fet cap a un dels temples, el mes gran i alla m'he assegut sota l'ombra d'un arbre. Fa xafegor. Al costat hi havien altres taules amb monjos budistes parlant amb altra gent. S'ha aixecat un d'ells i m'ha assenyalat un retol on hi deia MONK CHAT (chat de monjos). Resulta que els monjos es posen alla i demanen parlar amb la gent de qualsevol cosa (religio, cultura, turismes,...). Ja em veus a mi parlant amb aquest monjo. Despres s'ha afegit una noia belga (que parla castella) i tambe li ha passat el mateix. Al final ja erem 4 xerrant sobre el budisme, sobre la felicitat, sobre Laos -un d'ells es de Laos- sobre el menjar,... una bona estona; fins que me n'he cansat.
Alla els he deixat amb unes xineses i me n'he anat a donar voltes pel temple que encara no havia pogut veure. Resulta que es escola de monjos i viuen alla per estudiar.
Al cap d'una estona s'han posat a pregar amb un monjo que va amb cadira de rodes i sonda, i que el tenen fet de cera dins una vitrina en aquest recinte.
Despres de fer-los 4 fotos (m'he tornat a trobar a la belga que ja se n'havia cansat de xerrar), he anat a donar voltes i he vist una boganvilia gegant de 5 anys(he fet una foto especialment per tu, Vicens). Ha sortit la dona de la casa i hem estat xerrant. Resulta que es mestra d'una escola catolica (encara no han comensat el curs ells). M'ha presentat el seu germa, la seva neboda, el pare, la seva mare i un amic catxondo del pare. M'ha fet moltes preguntes.
Ara al vespre hem quedat amb la belga per prendre alguna cosa abans d'anar a dormir.
Chiang Mai es molt bonic, molt molt tranquil, per passejar tranquilament i disfrutrar de la gent. Aixo ja m'agrada mes.

Dema mes, si puc. I si no, passat dema o quan pugui. No se com esta internet a Laos, pero em sembla que cap problema. Tota la gent que m'he trobat m'ha parlat molt be de Laos.
Un peto a tots.

PD: Estic intentar afegir imatges pero no me'n surto. Ja anire provant.

dimarts, 2 d’octubre del 2007

segon contacte amb Bangkok

Hola a tots.
Ahir em vaig dedicar a descansar una mica i a veure quatre coses de per aqui.
Avui ja he vist mes. He anat a veure temples carregats d'or i carrers de Bangkok (no he tingut temps de veure-ho tot).
En molts temples estan fent reformes i en el mes important l'estaven repicant. He aprofitat per agafar unes petites peces, ja que ho llenssaven pel terra. Sera possible !!!!!
Tambe he fet un passeig en vaixell pel riu (de color marro) veient les cases i temples des del vaixell. El passeig m'ha sortit gratis o jo no he pagat. No ho se.
Passejant, he entrat en un recinte residencial de monjos budistes. Quan he vist amb la cara que em miraven, he reculat. Tamb'e he vist una escola de monjos budistes on el profe explicava la doctrina en una pissarra si es pot dir pissarra. Ells no m'han vist i no els he interromput.

Avui he sentit les primeres veus espanyoles. Unes noies que anaven cap a ....(ara no se perque surt subratllat aixo) cap a on vaig dema, pero hi van amb tren tota la nit.
Tambe he conegut una noia d'Islandia amb la que hem estat xerrant forsa estona. Ella ha estat un mes per Tailandia i d'aqui 3 dies marxa. No li ha fet massa bon temps pel sud tot i que diu que es maco. Li he hagut d'explicar amb angles el que faig amb Grinberg ..... uuuufffff, si ja costa en catala imagineu-vos amb angles. Pero m'ha entes prou be. M'a demanat que li fes una lectura de peus i li he dit 4 coses ben dites.

No he fet mes perque he posat el despertador amb el pm posat; es a dir, per sonar a la tarda.
Aquesta nit ja vigilare.

Be, suposo que dema podre tornar a escriure. Tinguen en compte que aqui anem 5 h per davant vostre. Suposo que encara no heu canviat l'hora.

Monica

Dema agafo avio cao a Chiang Mai, al nord de Tailandia , per despr'es passar cap a Laos.

dilluns, 1 d’octubre del 2007

primer dia per l-Asia

Hola tots
uuuffff arribar fins aqui.
Ja a l'aeroport de BCN m'han canviat la porta d'embarcament i a Paris tambe. Ha sigut bonic veure Paris des de l'aire i la Torre Eiffel. També (no se on son els accents en aquest teclat amb tailandes) he vist Birmania, pero des de l'aire.
L'avio ha arribat a les 11:50 hora d'aqui (unes 11:30h de vol des de Paris). Sort que el japones del seient del meu costat no roncava !!!!!. No he arribat a l'hotel fins al cap de dues hores. A l'aduana moltes cues i el trajecte del bus cap a la ciutat dura una hora mínim.
Aqui a Bangkok fa calor pero, de moment, tampoc en exces. Baixo del bus i al quiosc que hi ha davant la parada li pregunto per l'adreça de l'hotel. Diu no saber-ho i va aun company seu a preguntar-li i aquest em diu que es aquets carrer i que l'hotel es la porta del costat. Increïble. Dutxa a l'hotel i ara marxo a menjar i veure coses. Tinc l'hotel davant la parada del bus a l'aeroport. No esta malament l'hotel que vaig reservat via internet, malgrat no tenir vistes la meva habitacio. Aqui a l'hotel tinc internet i webcam. Be. Em dutxo i marxo a menjar alguna cosa i a veure que m'ofereix Bangkok.

Respostes:
- Mixu: que vols que et digui amb aquests desitjos. Gracies.
- Julia, ja t'ensenyare les diapos i fotos que faci (en tinc moltes ganes).
- Laura: lo important no es arribar el primer, sino ser-hi. Gracies.
- Quim: de collons res. Nomes agafes un avio i vens cap aqui. La resta es aprendre del teu voltant, tenir ganes de coneixer i disfrutar.

dissabte, 29 de setembre del 2007

Mònica a l'Àsia

Demà m'en vaig a fer un Tour per una part d'Àsia, primer m'en vaig a Bangkok, i d'allà, en principi a Chiang Mai (nord de Tahilandia) i creuaré la frontera amb Laos, que si tot va bé, és la meva destinació.

Un mes per voltar per allà, ..... i disfruitar moltíssim de tot allò que em vagi trobant pel camí.

Ja aniré explicant con va tot........ i gràcies per llegir i comentar aquest blog. Em farà molta il.lussió rebre noticies de tots vosaltres!!!!

Molts Petons a tots!!!!

P.D.: i no pateixis Pepita!!!